«Å utgjøre en forskjell er drivkraften til tillitsvalgte. Som fagforening oppleves det som helt riktig å også utgjøre forskjeller for andre enn våre medlemmer. Vi er stolte av å bidra inn til SOS-barnebyer.»
Unn Alma Skatvold, leder av Politiets Fellesforbund
«Vi i Elkjøp er utrolig stolte av Elkjøpfondet og samarbeidet vi har med SOS-barnebyer. Dette er et arbeid vi startet i 2017, med mål om å minske det digitale gapet og forhindre utenforskap blant flere grupper i samfunnet. Det gjør også SOS-barnebyer med sitt prosjekt «Digital Village», der vi i fellesskap har bidratt til at flere hundre barn og ungdommer i Norge har fått tilgang til digitalt utstyr. Vi har sammen satt tematikken enda høyere på agendaen, og det vil vi fortsette å gjøre – digitalt utenforskap hos barn og unge skal vi bekjempe!»
Linda Frid Andresen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.
«Vi lever i en urolig verden. Behovene for hjelp øker, og det blir stadig viktigere å kunne handle raskt. Derfor er det en selvfølge for oss at midlene fra Postkodelotteriet til SOS-barnebyer ikke er øremerket. Det gjør det mulig for SOS-barnebyer å bruke midlene der de til enhver tid trengs mest. takket være alle som kjøper lodd i Postkodelotteriet, kunne vi i 2022 bidra med mer enn 50 millioner kroner til SOS-barnebyers viktige arbeid. Det betyr mye for både oss og loddkjøperene våre at vi kan være med på å gi flere barn en trygg oppvekst og håp for fremtiden. bidra til å gi flere barn en trygg oppvekst og håp for fremtiden.»
Eva Struving, Managing Director I Postkodelotteriet
«I 2022 har Aktiv Eiendomsmegling formidlet over 10 000 boliger og 100 kroner av hvert boligsalg går til SOS-barnebyer. Det gjør at enda flere barn kan få et godt hjem! Vi vet alle at barn er fremtiden. De kan endre verden, men for å lykkes trenger de god omsorg og et godt hjem. Takket være gode samarbeidspartnere og tillit fra kundene våre, får enda flere barn enda bedre framtidsutsikter.»
Karsten Onsrud, administrerende direktør i Aktiv Eiendomsmegling
«Vi i IDÉ House of Brands arbeider for å ha en bærekraftig forretningspraksis med respekt for mennesker, samfunn og miljø. Det innebærer at vi ønsker å gå foran som et godt eksempel i bransjen vår, og å utgjøre en forskjell. Den sosiale delen av bærekraft handler om å sikre at alle mennesker får et godt og rettferdig grunnlag for et anstendig liv. Derfor er vi i IDÉ House of Brands bærekraftspartner med SOS-barnebyer. Vi er stolte av å kunne bidra til et bedre samfunn og liv for barn og unge.»
Nina Lauritzen, Managing Director & Director Sales and Marketing IDÉ House of Brands.